Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

Reputació, delicada paraula

Hem sabut que finalment la responsabilitat de la transmissió de la bactèria E-coli als humans és de brots de soja alemanys i no pas dels cogombres espanyols. Aquesta notícia ha donat un tomb a la situació que ens va trasbalsar fa uns dies, la compra de productes vegetals frescos espanyols va ser prohibida a gran part d’Europa, perquè els responsables alemanys van donar la culpa a la verdura espanyola. En una demostració de poca, per no dir cap, serietat a l’hora de prendre mesures i demanar responsabilitats per part d’uns polítics que sembla que han volgut salvar-se primer ells i desprès la resta, sigui qui sigui. El resultat han estat les pèrdues milionàries dels agricultors espanyols i de tota la indústria que gira al voltant de la producció i exportació de la verdura.

Hi ha dos problemes clau en aquesta malaurada notícia: el primer que la interconnexió de la informació fa que un missatge es propagui de forma infinita i en molt poc temps arreu del món, la qual cosa fa que les conseqüències siguin immediates i enormes. I la segona que es refereix a productes per a tothom, alimentaris i per tant, dels quals ningú està lliure, ni rics ni pobres, ni natius ni nouvinguts. Aquesta crisi de reputació sobre un producte és de les pitjors que es poden donar, i la forma en que s’ha de resoldre, també molt complexa, justament per la pròpia casuística. Que la xarxa sigui global i tan eficaç fa que una notícia sigui transmesa molt ràpidament però esmenar-la ja no ho serà tant. La imatge de la perillositat d’un aliment és molt lenta de combatre, amb un “per si de cas” ja estem salvats de qualsevol problema i no podem treure la sensació de que mengem perillosament.

Per a resoldre un problema de reputació caldrà tenir en compte alguns elements bàsics: informar de la situació exacta de la notícia i especialment per part d’aquells que varen donar la primera informació, és a dir, els responsables alemanys que han de dir clarament quin és el problema i com el solucionaran; però desprès per modificar la imatge de la reputació negativa del producte espanyol cal fer un relat positiu dels productes, relacionant-los amb les seves propietats alimentàries, amb el benefici de la dieta mediterrània, i fent dels aliments frescos espanyols un símbol de qualitat i cura en la producció. Anar cap a la transmissió de missatges positius que reforcin el concepte d’aliment de qualitat i sense relacionar-lo amb la crisi que ens ha portat a aquesta situació. Donar valor a la cadena alimentària i de producció, relacionar-lo amb el que el consumidor espera i proporcionant molta i bona informació. Aquesta feixuga feina serà la única manera de que el mercat recuperi la posició de marca del producte fresc espanyol. Els brots de soja són una altra història.

 

LLibre: Vacas, cerdos, guerras y brujas de Marvin Harris

Pel·lícula: Soul Kitchen de F. Atin

Música: Billionaire de Bruno Mars

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

Cap Comentari
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

No hi ha comentaris encara...

Sigui el primer en comentar aquest article.

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>