Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

Barça, model d’estudi

Celebrar una victòria sempre és difícil però a Can Barça ens estem acostumant. Aconseguir l’èxit a l’esport és una qüestió relacionada amb la preparació i també amb la sort. Però la proporció entre els ingredients és mínima, respecte a la sort, al contrari del que alguns podrien pensar. No és una qüestió majoritàriament de sort, és una qüestió de preparació, treball, organització, lideratge, objectius. És una qüestió de model de negoci portada al paroxisme actualment. La forma en que els mitjans de comunicació  gestionen la informació fa que els esportistes hagin pres el protagonisme mundial que fa un temps tenien els artistes musicals, o les estrelles del cinema, inclús, més que els grans representants polítics o els intel·lectuals. Les seves opinions són repetides fins a l’infinit, la seva imatge és objecte d’intercanvi entre persones de tota edat i condició, incloses les difícils i promiscues xarxes socials.

Però quin és el model? En les poques paraules que hi caben en un post és impossible definir-lo però algunes idees es poden donar.  1- El treball en equip, un equip de futbol, i també de bàsquet o de handbol, que actuen coordinadament. 2- La preparació a llarg termini, la formació de la Masia, el començar a preparar esportivament els jugadors des de molt joves, fent així que la màxima matèria primera, estigui controlada des del primer moment.  3- La definició d’objectius, abastant molts camps d’actuació en diversos esports i diversificant els riscos.  4- L’organització al servei de l’usuari, tenint com a fil conductor el soci. 5- El posicionament com a organització respecte dels competidors, fent de la identitat, i la innovació un senyal de marca.  6- El lideratge, tenint en els jugadors i sobretot, els entrenadors, perfils professionals molt qualitatius. Tots aquests punts són fonamentals en l’èxit del Barça, i molts més. No sempre ha estat així però els darrers èxits es basen en aquesta línia de treball.

La complexitat d’una organització com el Barça  afegeix a més, un plus de dificultat:  identitàriament té a sobre una responsabilitat adicional, en un país on la identitat nacional té un problema de reconeixement institucional com Catalunya.  El Barça ha assumit aquesta sublimació de la representació nacional. Representar un sentiment identitari és fonamental per a qualsevol grup humà, de fet és com ens reconeixem els uns als altres, i com fonamentem les nostres societats humanes.  Les lleis, les normes, l’economia, venen determinades per aquesta prèvia.  Culturalment som d’una forma, parlem i ens expressem d’una manera que ens fa sentir membres d’un grup, i això ens permet fer la resta de les coses. Un culer reprodueix els valors i els rites del grup i li permet sentir-se d’un espai comú. Hi ha una frase que ho explica clarament: ” Olelé, Olalà, ser del Barça és el millor que hi ha.” No només perquè guanyin, que ara també, sinó perquè inclús alguns el reconeixen com a club horitzontal, innovador i modèlic. És fàcil ser membre d’un grup que facilita a tothom la pertenença, contra totes les dificultats, inclús les d’aquells que essent d’un altre color, creença o formació, poden arribar a ser capitans del grup i assumir la representació. Abidal és tots nosaltres. La dificultat és i serà sempre, no trair el model i la identitat, empresa difícil, en qualsevol cas, estudiar el model és apassionant.

Llibre:  Nuestra especie de Marvin Harris

Pel·lícula: Midnight in Paris de Woody Allen

Música: Human de The Killers

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

Cap Comentari
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

No hi ha comentaris encara...

Sigui el primer en comentar aquest article.

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>