Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

Identitat digital

Qui som? la vella pregunta existencial torna a nosaltres per a plantejar-nos qui som a la xarxa. Com ens definim en un ecosistema nou que ens reclama presència, tan i som nosaltres qui la decidim o altres qui la creen per nosaltres. En la jornada que va organitzar la Cambra de Comerç de Tortosa sobre Xarxes socials per a les empreses de Tortosa i el Delta de l’Ebre, he tingut l’honor de compartir ponència amb Alex Puig, Victor Puig i Santiago Rodríguez, per invitació d’Arcadi Mayor i la pròpia Cambra de Comerç de Tortosa i on ens va acompanyar en la cloenda Carles Flamerich, director general de telecomunicacions i societat de la informació de la Generalitat de Catalunya. La idea és excel·lent; ajuntar ponents de diversos camps del coneixement per a exposar temes al voltant de la xarxa no és nova, però fer-ho fora de Barcelona, posant en valor el territori i les necessitats de les empreses de cada lloc, és una necessitat evident que cal promocionar, i més amb les eines de la xarxa, aquesta és atemporal i aterritorial, què millor per a desenvolupar socioeconòmicament els territoris per allunyats que estiguin de la centralitat econòmica?

Las meva intervenció es va centrar en la construcció de la identitat digital per a les empreses, i la vaig centrar en el concepte d’identitat digital, sintetitzant en cinc idees el procediment de construcció de la identitat. No puc obviar el punt de vista antropològic, la construcció de la identitat és un concepte que manllevo de la antropologia per a l’anàlisi de la xarxa. La identitat digital la creem com a invidus o com a col·lectius, en un procés que determinarà el nivell de confiança en el sistema i el que volem que el sistema faci per nosaltres. Tenir una identitat virtual permet interactuar en el ciberespai, projectar una personalitat o difondre una empresa o producte per ser trobat i utilitzat. És molt important crear la nostra identitat digital i més si és d’empresa, perquè abans de que ni tan sols pensem en fer-ho, ja hi ha a la xarxa informació sobre nosaltres i mai serà com la que voldríem. La decisió de ser i com ser-hi aporta a credibilitat i la confiança necessàries també en el món virtual. Ens possibilitarà augmentar les nostres relacions, la nostra visibilitat i la possibilitat de negoci. I en qualsevol situació, per gran o petita que sigui l’empresa. Internet no només està destinat a ser eina per a les grans empreses, qualsevol empresa, de qualsevol mesura o producció, té un espai a la xarxa.

Els cinc passos per a construir la identitat digital d’una empresa que proposo són: L’Anàlisi de la presència de la competència a la xarxa. / Identificació dels grups, els espais i les persones presents a la xarxa possibles clients o prescriptors dels nostres productes o serveis. / Decisió dels espais on serem presents, i amb quins continguts. / Incorporar la filosofia de la societat xarxa i la interacció també
a la organització interna de l’empresa / El sentit comú en la creació de la identitat digital.La fidelització dels clients i dels empleats, és l’origen i la conseqüència d’una bona gestió a fora i a dins la xarxa. Casos com els de Munich o Moritz, empreses catalanes petites que han utilitzat innovadorament la xarxa per als seus productes; o empreses i personatges grans com Justin Bieber o Estrella Dam són models de bones pràctiques empresarials en el context de les xarxes socials i la comunicació que m’han servit per a explicar el procés de creació d’una identitat digital. Determinar la teva presència de marca a al target previst mitjançant la xarxa social adequada, utilitzar entorns semàntics determinats com els castells humans o construir producte a partir de les propostes obertes dels internautes són exemples reeixits. És qüestió de fer-se les preguntes rellevants i adaptar-se al nou ecosistema.

LLibre: Tristes tópicos de Levi- Strauss
Pel·lícula: The Fast and the Furios 5 de Justin Lin
Música: Clint Eastwood d’Antònia Font

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

2 Comentaris
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

1 Víctor Puig { 04.17.11 at 19:29 }

Un plaer compartir xerrada amb professionals dels que es pot aprendre tant com vaig aprendre de tu. Felicitacions reiterades per la teva xerrada a Tortosa, i tant de bó coincidim alguna altra vegada compartint taula (taula xerraira o taula restauranera, tant se val :) Salut Trina

2 Trina Milan { 04.17.11 at 19:38 }

Victor,
un plaer compartit, vaig aprendre molt de la teva xerrada, i vaig constatar que l’intercanvi, inclosa la taula posterior, és per repetir-ho…una abraçada

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>