Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

El núvol, ubiqüitat i futur

El que comprarem, utilitzarem o veurem cada dia dintre de 10 anys encara no està dissenyat o fet. Aquesta frase descriu la realitat dels processos d’innovació, ara més ràpids i eficaços que mai. El que permet la tecnologia s’està convertint en quelcom màgic. Cases domotitzades que actuen per nosaltres; roba intel·ligent, hologrames de nosaltres mateixos que ens permeten la ubiqüitat i mil elements més. La gran lluita però és el control de la informació que cada dia augmenta a internet.  Per a treballar a totes les empreses, per a transformar les idees, la gestió del coneixement i de la documentació ara ja està al núvol. Els xips més sofisticats permeten emmagatzemar petabytes d’informació que estan molt més segurs al núvol que a qualsevol altre format d’emmagatzematge.

Tot i que no només parlem d’emmagatzematge, també de gestió de la informació. Com és gestiona un producte a l’hora de vendre’l? Apple ha comprat 12 petabytes de capacitat per a la seva botiga d’ITunes; això vol dir que el producte música i el model de negoci està sobretot al núvol, a la possibilitat de comprar des d’on sigui, una casa, un móbil, una roba intel·ligent. O per exemple, com es gestiona la informació d’una empresa, d’una organització, com es comparteix la generació d’informació i com es produeix la conversió d’una empresa en una veritable organització 2.0. Es factible que qui haurà de produir un producte innovador encara treballi amb estructures i organitzacions de fa un segle? Segurament no. L’horitzontalitat de la transmissió de la informació que es pot produir amb les eines tecnològiques són bàsiques per a produir una veritable generació d’innovació. I val a dir que aquest procés es pot i s’ha de donar a tot tipus d’organitzacions, públiques i privades. Les accions d’opendata per exemple, són una forma de fer que el coneixement sigui horitzontal per a tothom.

Estem parlant, per tant, d’una filosofia de fer que s’obté a partir de la tecnologia i les noves formes de comunicació. Els models de negoci que obren possibilitats diferents a la producció són sobretot aquells que es basen en modificar les seves estructures sense por; amb la capacitat de mutar en la seva forma de producció, i aquesta és possible amb  en els valors de transparència, participació i eficiència.  La creació de valor amb la informació que facilita l’ordenació interna dels sistemes d’informació és fonamental per a generar innovació. La identificació dels desitjos del consumidor mitjançant la pròpia informació que aquest deixa a les xarxes socials és una forma de compartir informació que generem com a prosumidors. El núvol és ja el protagonista de la nostra actualitat i serà també el que generi els més grans negocis en el futur immediat. La gran ment pensant global? La web semàntica. Gaia en un xip

LLibre: Weaving the web de Tim Berners-Lee

Pel·lícula: Happythankyoumoreplease de Josh Radnor

Música: Mr. Saxobeate d’Alexandra Stan

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

Cap Comentari
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

No hi ha comentaris encara...

Sigui el primer en comentar aquest article.

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>