Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

Innovar, ara

La Setmana de la ciència i les noves tecnologies de Castelldefels, que impulsa el propi Ajuntament de la ciutat té una cita anual per premiar empreses que han destacat per l’aplicació de les TIC i la innovació en els seus models de negoci. Enguany he tingut el plaer de participar en l’esdeveniment dels Premis Castelldefels Digital amb una aportació reflexiva sobre les noves formes de negoci i la intervenció de les TIC i les Xarxes Socials en aquest fet. Veure post de @carmesanchez.

Innovar com a concepte està present en qualsevol disciplina actualment, està a les converses d’emprenedors, d’universitaris, es fa recurrent dir que som innovadors, que aposten per la innovació. Però la veritat és que sense innovació, que vol dir canvis i noves formes de fer, no es pot generar feina, negoci, recerca, resultats. Des del punt de vist dels nous models de negoci, hem de tenir present quins productes hem de fer, per a quin públic i amb quins mitjans. La forma de jugar ens ha canviat, la Playstation és ara com ara l’espai del joc més demanat per adolescents i no tant. Escoltem música i comprem música en el núvol, ja no comprem un objecte anomenat disc, comprem una estona de música, una estona de plaer. Llegim als e-books o als Ipad qualsevol literatura, inclús poesia, i a més intercanviem amb tothom, participem en la creació a la xarxa.

I quins són els consumidors, aquells que han de comprar els productes? som persones àudiovisuals, emocionals, tecnològiques, que hem deixat de portar rellotge de polsera per a mirar l’hora al mòbil; o que juguem amb gent de tot el món dins d’un joc de Wii. Persones que ja no fan fotos en paper, que les guarden a Flikr o a Picasa i que recorden que alguna vegada van fer cua a les botigues de revelat el mes de setembre. Som persones diferents, amb accés a cultures molt diverses, que llegim els productes segons la nostra informació cultural, no segons el territori on vivim. Ja no som europeus i prou, ara podem ser europeus i americans, o asiàtics i catalans. I especialment som líquids, inconstants en l’adscripció personal, en les relacions, en la professió o la formació. Ja no treballem 40 anys en una mateixa feina, ni ens formem de joves i desprès res, ara els títols universitaris tenen data de caducitat.

El mercat és global, digital i amb protagonistes que han vingut per a quedar-se, els blogs i les xarxes socials. Eines tecnològiques que ens apropen molt més que qualsevol centre comercial; que faciliten la creació d’intercanvi entre marques i consumidors. Si en els productes busquem confiança, sociabilitat, prestigi i globalitat, ens identifiquem millor amb aquells que entenen que som diferents i tenen en compte la nostra identitat cultural en aquest mercat global. Les xarxes socials són eines que faciliten aquest acostament específic per a un món global. I sobretot per a un món líquid. Zygmunt Bauman ens serveix de colofó perfecte amb la seva frase: “El consumisme actual, no es basa en la regulació del desig, sinó en l’alliberament de fantasies i anhels” . Modernitat Líquida.

LLibre: Vida Líquida de Zygmunt Bauman

Pel·lícula: Harry Potter i les reliquies de la mort de David Yates

Música: Tecnologic Daft Punk

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

5 Comentaris
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

1 Twitter Trackbacks for Innovar, ara — Platxèria [trinamilan.cat] on Topsy.com { 11.20.10 at 21:59 }

[...] Innovar, ara — Platxèria trinamilan.cat/2010/11/20/innovar-ara/ – view page – cached Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món Tweets about this link [...]

2 Artur { 11.22.10 at 2:04 }

Innovació i atreviment són dos conceptes que van units. Ara tots els partits posen com a eixos de campanya la necessitat de que la gent sigui emprenedora. La innovació tecnològica existeix perquè hi ha INNOVADORS en majúscules que, malgrat l’Administració, creen, inventen, dissenyen i innoven.

Com volem innovar i crear si l’Ajuntament de Tarragona tarda 8 mesos en donar un permís per canviar quatre rajoles de la cuina de casa? Que podem esperar d’una Administració kafkiana ancorada en el segle XVIII? Com vinculem burocràcia a dinamisme i creació? Burocràcia és el contrari d’Innovació. Així de clar!

3 Trina Milan { 11.22.10 at 20:22 }

..i així fem que tothom estigui content mentre res no canvia, no és nova aquesta visió, és pràcticament del XIX… “vuelva usted mañana”…hauria de ser diferent no?…almenys, els qui pensem que és possible, com a mínim pretenem fer-ho real…. gràcies Artur

4 Julián { 09.29.11 at 17:01 }

Hola Trina
me interesó tu blog porque vi que eres antropóloga pero trabajas en el campo de la innovación. Yo también soy antropólogo y finalizo estudios en Master de Gestión de empresas e innovación en la UB. Para mis compañeros y profesores es inusual (y lo es) ver que hay un antropólogo en este programa. ¿Actualmente cómo aplicas y combinas tus conocimientos sociales con la innovación empresarial? un saludo!

5 Trina Milan { 10.02.11 at 22:50 }

Hola Julian,
antropólogos pocos yen campo sde innovación y empresa menos, pero algunos estamos, gracias por tu visita al blog.
saludos cordiales

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>