Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

Jo sóc fan de…..(meme)

Meme: es refereix a una frase o concepte que es propaga ràpidament de persona a persona a través d’Internet, basat en correu electrònic, blocs, fòrums, llocs de xarxes socials. Del grec mneme, “memòria”, en realitat Internet se l’ha apropiat a partir del concepte d’una unitat de transmissió cultural, o una unitat de la imitació. Hi ha patrons de transmissió, quasi bé tots referits a posicionaments culturals dels individus en els grups socials. Per a un antropòloga és un luxe que m’hagin passat aquest meme els amics Javi Quintano, Manu Santambrosio, Dani Seuba, Marco Cimino, Cristian Saracco, i pels quals espero poder estar a l’alçada.

Des de la ciència va ser Dawkins a El gen egoïsta el que definia conceptes que són els que remeten als replicants conceptuals en un grup cultural i que expliquen l’evolució humana: quantitat, paternitat, eficiència, proselitisme, coneixement, motivació, emoció. Parlem de selecció natural, d’evolució, de reconeixement del que ens és proper i del que fa que nosaltres, com a individus eficients en la nostra cultura, fem que aquesta sigui millor, o potser només diferent. I ara com ara, la marca és definitiva. I quines marques són culturalment importants per a nosaltres? perquè estem parlant de cultura en lletres majúscules, aquella que es refereix a com ens relacionem. Per seguir amb el meme, proposo tres marques que em provoquen totes les emocions, essent poc ortodoxa, és clar:

Novel·la negra, (o giallo o en italià o noir en francès)  des que el Carvalho de Vázquez Montalbán em seduí fa molts anys i després van venir Mankell, Camilleri, Vargas, Silva o els clàssics com Highsmith o Green No havia tingut gaire bona premsa el gènere de detectius, assassinats i similars entre la gran intel·lectualitat, però aquests escriptors i molts més han convertit a la novel·la negra en la gran novel·la social del segle XXI.

Darwin, com a metàfora, ( i com a homenatge a alguns amics). La ciència, la curiositat intel·lectual, l’evolució per la innovació, el desig d’anar on no hi havia arribat ningú encara, però amb el mètode, el rigor, el treball en equip, el mètode científic, la hipòtesi com a forma de creença. Provocació i revolució aplicades a cada una de les fites que et proposes a la vida. Ser darwinià i practicar-ho.

Mediterrani, és ja una marca, és una marca cultural, musical, gastronòmica, és l’origen de moltes altres marques, és una forma d’entendre la vida, i per això és fàcil viure i sentir a prop del primer mar, del mar originari, que ens remet a Egipte, a Grècia, a Roma. A la forma en com entenem alguns la vida.

Hagués afegit Audi, Camper, Piquadro, Apple, Armani o Les Terrasses o El Bulli..e tanti altri…..però això queda per als especialistes en màrqueting pur…i per als meus amics @qtorb, @evasnijders i @mik1977….als que passo el meme…

Llibre: El gen egoista de Richard Dawkins

Pel·lícula: Mujeres en El Cairo de Yousry Nasrallah

Música: Spot Estrella Damm 2009 amb Billie the vision and dancers

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

13 Comentaris
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

1 Cristián Saracco { 07.02.10 at 18:08 }

Merci por tu mención!…. ;)

Y mucho más que a la altura… Nos has superado con tus reflexiones… Has ido más allá de lo que tradicionalmente se pudiera entender como marca señalando personas y experiencias que mueven y conmueven!…

Lleva a la reflexión y al agradecimiento… (hacer pensar siempre se agradece)

Cristián

Ps.: Verás que mi catalán suena muy argento ;)

2 Trina Milan { 07.02.10 at 18:11 }

Cristian,
las lenguas nos acercan, nos juntan, nunca nos separan…tu catalan es perfecto y mi castellano también….
Gracias por tu comentario, reflexionando es que avanzamos…
gracias mil
un abrazo

3 Efrem { 07.02.10 at 22:59 }

la frase del final de l’anunci és brutal! marketing fuck yeah. Els anuncis d’Estrella Damm estan en primeríssima línia mundial…

4 Meme: yo confieso que soy fan de… | think tank tunk - el blog de carlos velilla { 07.03.10 at 11:20 }

[...] Trina Milan [...]

5 Trina Milan { 07.03.10 at 19:49 }

Efrem,
és el millor anunci des de fa temps..en bona línia…enguany han repetit i no és el mateix…
salut ;)

6 Yo confieso que soy fan de… | Marketing Take Away { 07.04.10 at 21:11 }

[...] Trina Millan [...]

7 Yo confieso que soy fan de … | Patricia de Andres { 07.05.10 at 22:59 }

[...] David Soler, Carlos Velilla, Marketing Take Away, Dani Seuba, Cristian Saracco, Javi Quintano, Trina Milan, Antonio Domingo, Tristán Elósegui, Silvia Bascompte, Jordi Andreu, Xavi Bermúdez… son [...]

8 Yo confieso que soy fan de… | Expert Internet Web Analytics by Elena Enriquez { 07.06.10 at 10:22 }

[...] Mau Santambrosio, David Soler, Carlos Velilla, Dani Seuba, Cristian Saracco, Javi Quintano, Trina Milan, Antonio Domingo, Tristán Elósegui, Jordi Andreu, Xavi Bermúdez y Silvia [...]

9 Yo confieso que soy fan de… (meme) – Blog-o-corp { 07.08.10 at 8:20 }

[...] Carlos Velilla, Mau Santambrosio, Antonio Domingo, Jordi Andreu, Tristán Elósegui, Dani Seuba, Trina Milan, Javi Quintano y Cristian Saracco (y muchos otros que seguro que me dejo en el tintero). Y le paso [...]

10 Yo confieso que soy fan de… « MadKETINGpuntoCOM { 07.15.10 at 10:30 }

[...] Trina Millan [...]

11 Soy fan de… ¡Los resultados! | Marketing Take Away { 07.27.10 at 10:51 }

[...] Trina Millan [...]

12 tienda de vinos { 01.10.13 at 18:59 }

los anuncios de estrella damm son calidad de la buena

13 comprar vino { 01.14.13 at 17:31 }

Estabamos en Formentera cuando grababan ese anuncio de estrella damm, debimos colarnos en la grabación para salir de figurantes jeje

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>