Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

#Vistinovist, un programa de ràdio a twitter

Fotografia: Julio Martínez

Vist i no vist és un programa de Catalunya Ràdio que condueix  Valentí Sanjuan. I crec que l’edició del 5 d’abril, (i la del 2 d’abril en una primera edició) puc dir sense embuts que ha estat un programa-twitter. La mescla de canals socials i canals de comunicació estandards és un repte ara com ara. Es parla molt del paper que han de fer els periodistes front Internet. Els mitjans tradicionals estan veient que la xarxa és un nou concepte de comunicació que arriba per a quedar-se. Com poden fer-se un lloc en el nou espai virtual? segurament amb simbiosis com la que Vist i no vist ha posat de manifest amb el seu programa d’avui. Un tema específic com la xarxa Twitter i una convocatòria de persones a la mateixa xarxa que representen accions específiques en el nou mitjà. Tots junts en un programa de ràdio que a més ha utilitzat les mateixes estratègies que la pròpia xarxa fa servir: crida a la participació, obertura de mires, etiquetes i promoció específica a la ràdio i a la xarxa, i molta complicitat.

Alguns exemples de persones i activitats a twitter que han format part del programa:

@sergisabate - http://www.esportiu.cat/

@mik1977 - http://www.elmundodeportivo.es/

@munyoki – http://www.munyoki.com /  http://www.chorreolapelicula.com

@trinamilan - http://www.nouclam.org/http://www.premisblocs.cat/

@rafel73  - http://www.btvnoticies.cat/

@ancude - http://www.cavaandtwitts.com/

@somdelstwitts - @ferranbdn @suranpu @ultrasonica

videoblocs - @plastidecor @toneta  @bzzzbip

i @albertcuesta @ganyet  @piposerrano @saülgordillo @francescanosa i còctels amb @coctelsBCN

i @miquelquintana @aliciarll @martuchi @samram @oriollado @mapallares @jordigarcia @carmesanchez @miquelduran @marphille @albacortada @airllimos @jordiborda …….

Segurament el fet de posar sobre la taula la interacció entre mitjans és el millor que pot passar per a fer que la comunicació sigui fluïda i arribi a convertir-se en la comunicació del segle XXI. Ens estem inventant com ens comuniquem, com ens parlem, com ens busquem i com ens trobem. En les diferents definicions de Twitter que hem pogut escoltar al programa hi ha el secret del que estem construïnt: Twitter és el bar d’Internet. Twitter és  el canal social més interessant de la xarxa. A Twiter no busco, a Twitter trobo. La forma de crear coneixement a partir d’Internet és alguna cosa més que bits en moviment, és sobretot persones en moviment, a Twitter és molt difícil enganyar, s’ha de ser de veritat per ser a Twitter, a Internet en general i per això serà encara més fàcil posar d’acord als mitjans tradicionals i als nous mitjans, la cerca de la veritat i la confirmació de les fonts sempre ha estat bàsica al periodisme, com ara a Internet.

Llibre: La estrategia del agua de Lorenzo Silva

Pel·lícula: Alice in wonderland de Tim Burton

Música: Un tros de fang de Mishima

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

3 Comentaris
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

1 @toneta { 04.05.10 at 23:00 }

Interessants reflexions Trina. Estic d’acord amb tu en que la iniciativa que ha dut a terme avui el programa Vist i no Vist amb Valentí Sanjuan al capdavant és un exemple a seguir per molta altra gent, per molts periodistes, per molts comunicadors que no han de veure les xarxes socials -en aquest cas twitter- com una amenaça o com un competidor sinó com un nou espai per compartir amb fluidesa, una manera perfecta d’ampliar la informació en temps real, una forma de participació real dels oients que es transformen també en creadors de l’experiència comunicativa. Exactament això, una experiència comunicativa és en el que s’està convertint o vol convertir-se el periodisme i la comunicació. Sóc periodista i he treballat i continuo treballant en mitjans de comunicació -d’aquells de tota la vida- que crec que fins que no entenguin de veritat aquesta nova dimensió no evolucionaran ni s’adaptaran a aquests canvis. El programa d’avui ha estat una punta d’un iceberg, el que hi ha al fons és encara més prometedor, més interessant, excitant, apassionant. Esperem poder veure aviat aquest iceberg que entre tots estem construint. ;D

2 Twitter Trackbacks for #Vistinovist, un programa de ràdio a twitter — Platxèria [trinamilan.cat] on Topsy.com { 04.06.10 at 1:26 }

[...] #Vistinovist, un programa de ràdio a twitter — Platxèria trinamilan.cat/2010/04/05/vistinovist-un-programa-de-radio-a-twitter – view page – cached Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món Filter tweets [...]

3 Trina Milan { 04.06.10 at 7:57 }

Gràcies per l’apunt @toneta, estic totalment d’acord amb tú, les xarxes socials no són una amenaça, són una oportunitat, per a tothom, especialment si som capaços de veure com les nostres feines se’n poden aprofitar per millorar-la
un plaer desvirtualitzar-te, salutacions

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>