Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

Identitat i Google

Google és en aquest moment el pal de paller de la xarxa, què fariem sense el seu servei? És més, s’està adaptant, darwinianament, i sobreviu a qualsevol moviment de la resta dels competidors siguin Microsoft o Yahoo o els editors de llibres clàssics, de fet és com si la mateixa xarxa es reinventés a partir de Google. Pot una empresa de producte senzill, quasi lineal com és en l’origen Google, fer-se tan imprescindible? La meva hipòtesi és que la dinàmica de desenvolupament d’Internet és la que Google ha entés i aplica a cadascuna de les seves accions, aplicant el mateix principi de linealitat i senzillesa en tot el que proposa: Google Earth, Google Street View o Google Books o la incorporació de les xarxes socials a les cerques. Només Youtube li fa ombra en cerques en la franja d’edat infantil i adolescent.

És aquesta presència absoluta la que permet incoporar paraules noves creades a partir de la utilització de Google i de tot el que l’envolta, així diem “googlejar”, “fer un google”, “googlearse”…quan una acció comporta la creació de noves paraules que s’incorporen a la parla habitual de les persones, estem davant d’un fenòmen important. És la total identificació de l’individu o del grup social i la marca, el producte, el servei, però encara va més enllà, anomenem “generació google” a alguns grups d’edat que han nascut o es desenvolupen en el món d’Internet a partir d’aquesta empresa protagonista que és Google. Estem doncs davant de la primera de les identitats digitals que ultrapassa les identitats reals fora de la xarxa?

En un moment on parlaments europeus determinen graus d’identitat en base a etiquetes preconcebudes, com el de França o el de Suïsa, fa pensar que alguna cosa haurà de canviar si les formes d’identificació difereixen tant de la xarxa a la realitat. Com es determinen les identitats si podem ser i sentir-nos de varies a l’hora? Cal que anem separant el gra de la palla, la diversitat està en la millor redistribució de la riquesa, de l’economia; Google ho sap perfectament i redistribueix i assimila tot allò que és nou, innovador, que té demanda, i aprofita per a posar-lo sota la seva marca de colors. No seria aques el model que interessaria en una Europa forta i estimulant? Ningú dubta de que la base de la cultura europea són justament els drets humans i les polítiques socials, però això s’ha aconseguit en base a molts segles de meelting pot, ningú ha de ser pur, ja ens ho van ensenyar les dues guerres mundials del segle XX; seria covenient recordar la història fent una cerca a Google i mirant com la riquesa prové de la col·laboració, de la gestió de la identitat amb generositat, com el que fa Google cada dia. Ells guanyen molts diners, la resta podem guanyar en responsabilitat.

Llibre: Left in dark times:A stnad against the new barbarism de Bernard Henry-Levi

Pel·lícula: Biutiful de Alejandro González Iñárruti

Música: Gran Torino, sound track, Jamie Cullum

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

3 Comentaris
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

1 Twitter Trackbacks for Identitat i Google — Platxèria [trinamilan.cat] on Topsy.com { 12.09.09 at 11:57 }

[...] First Tweet: 39 minutes ago trinamilan Highly Influential trinamilan New blog post: Identitat i Google http://trinamilan.cat/2009/12/09/identitat-i-google/ retweet [...]

2 Artur { 12.13.09 at 11:01 }

Google ha obert els clàssics “portals amb correu” a una nova dimensió, mantenint una cosa que la majoria obliden: la senzillesa, és a dir, ni grans dissenys, ni coloraines ni altres invents que fan perdre el temps. Google és àgil, malgrat que per correu segueixo preferint, de web, el de Yahoo. També la seva adaptació lingüística ha estat un punt excepcional. Finalment el seu ventall de serveis que van des dels blogs a les agendes passant pels mapes, són un suport imprescindible per a molta gent, en la qual m’incloc.

Cal veure que a partir d’un producte que funciona, com és el motor de recerca de “Google”, que no ha patit adaptacions visuals ni modes, ha creat tota una estructura telemàtica de la que molts depenem, o dit d’altra forma: Google ens facilita les coses i ens fa ser més eficients

3 Trina Milan { 12.13.09 at 19:48 }

Artur,
google ens facilita les coses i els humans les compliquem, gràcies per la teva visita..
una abraçada

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>