Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

Co-branding, el repte de Catalunya

El co-branding consisteix a compartir marques i, per tant, despeses, per aconseguir una rendibilitat més gran. Però implantar un co-branding amb èxit exigeix un ardu treball d’anàlisi previ. Un aspecte crucial d’aquesta eina és l’elecció del soci. Només si s’encerta-hi convergiran a la perfecció marques, productes i formes de gestió diferents. Hi ha una sèrie d’aspectes que poden ajudar en aquesta elecció. Un d’ells és l’afinitat o complementarietat de les marques, un estudi de mercat profund sobre la situació, el sector, el soci potencial … I és que les experiències demostren que amb una bona elecció de socis, un bon estudi de mercat, de les marques amb les que compartir el negoci i una bona estratègia, el co-branding no és només una fórmula rendible, és un garantia d’èxit.

L’editorial conjunt sobre la decisió del TC i l’Estatut de Catalunya és una mostra excel·lent d’aquesta idea del màrqueting, i repassant les conseqüències podria ser expansiu. Podria passar que el co-branding espontani que s’està produint (17000 adhesions a la web de La Vanguardia) i especialment el ressò a la blocosfera siguin mostres evidents de que hi ha socis, és a dir, quòrum real a la societat civil catalana per a posar d’acord als actors, perquè de fet, ara com ara, la pilota està a la teulada dels responsables polítics. I perquè a  més, hi ha el repte de les consultes sobre la independència del dia 13 de desembre a 150 pobles i ciutats de Catalunya. Algunes preguntes, en qüestió de màrqueting sempre s’ha de tenir clar quin és l’objectiu a aconseguir: posar en valor el producte de la teva empresa, vendre més que ningú i assegurar una bona reputació que et permeti continuar i millorar. Quins són els objectius dels catalans? quins són els objectius dels partits catalans? quins són els objectius del TC? Posar en valor Catalunya i els drets dels seus ciutadans quan els representants i assegurar una bona reputació per al desenvolupament social futur són els reptes.

A diverses campanyes podem observar com les empreses s’alien per a aconseguir bons resultats, inclús aquelles que podrien semblar poc relacionades com la sabatilla de Nike i els Iphone i Ipod d’Apple que veiem a la fotografia superior, això en el món de l’empresa és actualment una estratègia comú i molt utilitzada. Resta per saber si a Catalunya seguirà el co-branding i si els resultats d’aquesta campanya estaran a l’alçada dels objectius del país.

Llibre: Co-branding, la ciencia de la alianza de Tom Boad

Pel·lícula: Planet 51 de Jorge Blanco

Música: Boig per tu de Sau

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

10 Comentaris
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

1 +joanjimenez { 11.29.09 at 23:22 }

Sincerament, no entenc el teu post… denota un gran desconeixement del que és el branding i en especial el co-branding en la realitat actual.

1. Branding és construir marca i co-branding és construir marca en col.laboració, independentment de la rendibilitat econòmica, ja que el que es busca és sumar valor. Per tant, la teva definició és molt poc acurada, confusa i molt subjectiva.

2. No cal fer un ardu treball d’anàlisi previ ni un estudi de mercat per fer co-branding, sinó que simplement dues o més parts han d’arribar a l’acord de voler caminar plegades cap a un mateix objectiu, com ha passat aquesta darrera setmana…

El teu problema, com el de molta gent, és que confons el branding, que es construir marca amb el marqueting, que és construir mercat.

D’altre banda, et contradius… tu creus que abans de fer aquesta acció els diaris han fet un ardu anàlisi i un estudi de mercat? veus com confons una cosa amb l’altre?

Crec sincerament que has fet una amanida de conceptes que no lliguen gaire i que poden confondre a la gent que no esta acostumada a parlar en aquests termes.

En aquesta nova societat en xarxa, tots som marques i tots som mitjans i per tant, tots tenim el poder d’expressar-nos lliurament tant de forma individual com col·lectiva, sense que això respongui a cap estratègia de marqueting ni a cap interès econòmic… el que sí que hem de tenir tots ben clar, és la nostra responsabilitat envers allò que comuniquem al nostre entorn, perquè la informació determina la realitat .

Si informem malament generarem una realitat equivocada en un moment ja prou confús…

No puc deixar passar l’oportunitat de convidar-te a descobrir la veritable dimensió del branding social, que no té res a veure amb el marqueting salvatge que el món ha patit fins ara.

Salutacions

+j

2 Twitter Trackbacks for Co-branding, el repte de Catalunya — Platxèria [trinamilan.cat] on Topsy.com { 11.30.09 at 9:35 }

[...] First Tweet: 12 hours ago trinamilan Highly Influential trinamilan New blog post: Co-branding, el repte de Catalunya http://trinamilan.cat/2009/11/29/co-branding-el-repte-de-catalunya/ retweet [...]

3 Miquel { 11.30.09 at 11:20 }

Hola Trina,
Coincideixo amb el Joan. Fins i tot podria afegir que algun dels aspectes que tu comentes entraria més aviat dintre del que es coneix com a licensing (un amic meu ho explica molt didàcticament: http://biplano.com/es_ES/).

4 Trina Milan { 11.30.09 at 21:12 }

Joan,
primer de tot agraïr-te la participació en aquest blog, venint d’un reconegut expert en eines participatives és un honor.
Desprès dir-te que la definició de co-branding no és meva, està extreta del llibre que recomano en el mateix post, és una pràctica que porto a terme normalment, recomanar un llibre del tema del que tracto i aprofitar-lo com a bibliografia de l’escrit.
Evidentment que no intento fer pedagogia del co-branding, i sobretot perquè s’està construint a cop de pràctica, l’objectiu d’aquest post era fer una metàfora, aquesta sí, clarament pedagògica, sobre el fet d’ajuntar-se per aconseguir un objectiu comú, superior, i aquí em serveix molt el que expliques perquè justament si pensem en el que significa obtenir un objectiu mitjançant la col·laboració és justament a on jo volia anar a parar, aquest branding social que molt bé expliques està a l’arrel del que molts hem de practicar en tots els àmbits. En política i en societat, les metàfores serveixen per a explicar fets, que t’haig d’explicar a tu que treballes en màrqueting, el mitjà metafòric per excel·ència.
Gràcies per la teva aportació, la intel·ligència dels qui accedeixen a Platxèria és un valor afegit,
et convido a tornar-hi, sempre que vulguis….

5 Trina Milan { 11.30.09 at 21:14 }

Miquel,
com sempre, un comentari valuós i elegant. He mirat l’enllaç que aportes, molt interessant, serà motiu d’un altre post.
una abraçada

6 +joanjimenez { 11.30.09 at 21:26 }

Gracies per les teves paraules,
Estic convençut que estem mirant la mateixa cosa, simplement des de perspectives diferents.
En tot cas es un honor poder entrar a casa teva i gaudir d’una conversa i una actitut tant profitosa.
Nomes dir-te tres ultimes coses:
1. No faig màrqueting.
2. Una gran abraçada.
3. Accepto la teva invitació i serà un honor tornar per aqui sovint :) )

+j

7 Jos Petit { 12.01.09 at 18:41 }

Valorant les apreciacions i precisions tècniques, no exemptes de judicis de valor d’en Joan Jiménez, a mi, ciutadà a peu distant del branding, co-branding, màrqueting, licensing i altres tècniques de mercat, m’ha semblat adient l’intent d’establir un paral·lelisme entre el co-branding i les adhesions a LV.
Aquesta expressió col·lectiva, en forma de suport formal, la veig com la unió de molts socis que cerquen un benefici personal en el marc un interès comú davant la situació confusa del TC.
Hi ha ciutadans que viuen a Catalunya que pot ser volen crear una marca posicionada en el “no jugueu, compte que no podeu fer el que vulgueu amb nosaltres”

8 Trina Milan { 12.02.09 at 12:37 }

Jos,
gràcies pel teu comentari, és exactament el sentit de la metàfora que jo pretenia fer, agafant el model de co-branding com a exponent d’un procediment que ajunta i coopera, necessari per a la bona consecució d’objectius comercials, però especialment important per a la consecució d’objectius polítics i socials.
una abraçada

9 kim ruiz { 12.02.09 at 12:39 }

El fet que en una iniciativa sense precedents la premsa escrita de catalunya decidis publicar un editorial conjunt ens ha de fer reflexionar sobre la necessitat, ara més que mai, de treballar plegats, com a societat civil per aconsseguir objectius comuns.

Aquest fet, certament habitual en el mon empresarial, no ho es tant en la nostre societat, es per això que més enllà de les discussions tècniques sobre branding i/o marqueting (molt interessants i enriquidores allà on tocan), el sentit pedagògic de la metàfora em sembla força encertat i molt adhient.

Records
kim

10 Trina Milan { 12.02.09 at 12:50 }

Kim,
gràcies pel teu comentari; el que expliques és una veritat reiterada, el món de l’empresa pot i ha de trnasmetre capacitats i procediments que a voltes la societat, la política no són capaces de practicar; fer aliances cap a un objectiu comú, inclús entre empreses que ocupen espais de producte similars, és una pràctica habitual en el món empresarial, perquè no pot passar en d’altres contextos?…som incapaços de rendibilitzar esforços per una pretesa ética purista que ens impedeix veure les avantatges de determinades pràctiques empresarials?…hauriem de ser agosarats i visualitzar que el segle XXI ens demana capacitat creativa…tambe en política.. que potser és allà on més caldria…
una abraçada

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>