Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

L’estiu en un blog IV: Blogs corporatius

Hem parlat a Comradio avui de blogs corporatius. Si la Fórmula 1 està canviant és perquè s’adapta als nous temps, així ho entenen alguns i Renault ha afegit un blog a la informació que facilita a la xarxa sobre el seu equip liderat per Fernando Alonso. Els blogs d’empresa, o corporatius, estan cridats a ser un dels elements clau del concepte de venda a la xarxa. La presència virtual de les empreses passa no només per la informació unidireccional que significa un web sinó que esdevé imprescindible ser presents també amb eines bidireccionals que facilitin al client la relació directa amb el producte i amb qui el produeix. Van començar a tenir blogs corporatius les empreses tecnològiques com Microsoft, Nokia, Orange o Vodafone, és obvi que si el seu negoci passa per Internet fossin els primers a pensar-hi però cada vegada més tenir un blog d’empresa sembla obligat i altres com Mcdonalds o Cadbury ja el tenen.  De fet un estudi de les 100 primeres empreses espanyoles demostra que totes en tenen però també diu que no se’n fa l’ús diferenciat que caldria per a fer-ho rendible des del punt de vista de la interacció.

Una empresa s’ha de plantejar com o per què vol fer un blog, i si realment el vol fer, ha de consultar  empreses com Territorio creativo, Wearesocial o Roca Salvatella , empreses amb blog i especialitzades aquests tipus de serveis; i desprès saber definir què i com vol explicar al blog i a qui va adreçat; de fet l’ha de considerar com una eina nova i afegida a la resta de propostes d’informació i màrqueting tradicional. Perquè el que està clar és que si un no defineix el seu producte a Internet, algú altre ho farà per ell i per tant millor posar-s’hi, aprofitant qui ja ho fa o fent-ho d’antuvi. Algunes empreses catalanes ja s’hi han posat com AdES, Bonapat, Cooliflower o Spoonch.

Aquest concepte de blog d’empresa però presenta alguns interrogants, una vegada s’ha creat com es manté, com es defineixen les respostes als clients, com se li dona veracitat i autenticitat perquè no esdevingui una web encoberta, un pur exercici de publicitat?…la meva hipòtesi de futur és que alguns dels més interessants blogs corporatius són els dels CEO de les empreses, aquells que són l’ànima de l’empresa i que fan un blog on expliquen alguna cosa més que les lloances del producte. No seria increïble que poguessim llegir què en pensa el president de La Caixa i poder preguntar-li? Exemples com el blog d’en Dídac Lee o el de l’Albert Garcia Pujadas ens demostren que el blog d’un CEO és alguna cosa més que una publicitat dels seus productes.

Podcast del dijous 13 d’agost de 2009. escolta-ho aquí.

Blog:  ING Renault Team F1 Blog

Música: The sweetest taboo de Sade

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

11 Comentaris
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

1 Dídac { 08.13.09 at 18:00 }

Gràcies per la referència! La gran diferència entre el blog personal meu o de l’Albert i el del president de la caixa, és que encara que tinguem en comú que tots podem ser presidents o similars, la repercusió que pot tenir un i l’altre és sensiblement diferent ;-)

2 Trina Milan { 08.13.09 at 18:11 }

La repercussió pot ser diferent però no menys important..depèn per a quin client o per a quin objectiu, la vostra opinió serà igual o més vàlida, és el que té la xarxa..gràcies Dídac ;-)

3 Miquel { 08.13.09 at 18:48 }

Hola Trina,
Seguint amb el que diu en Dídac que, per cert, té un blog molt interessant i recomanable, jo encara hi afegiria que si el president de laCaixa obris un blog personal, que coneixent el personatge ja és molt suposar, estic quasi segur que no el gestionaria ell sinó un secretari o un equip de secretaris. I si fos així, puc quasi assegurar que serien molt més interessants els nostres blogs que el del president de laCaixa. Però també podria ser que jo estigués equivocat, encara que no ho crec pas.
Per cert, estaria bé que aquí sota ens hi posessis un rss dels comentaris, encara que ara que hi penso això potser ja t’ho havia dit en alguna ocasió anterior. Res, oblida-ho!

4 Trina Milan { 08.13.09 at 19:27 }

Miquel,
d’acord amb el que dius sobre els blogs i sobre els RSS..que estic buscant com fer-ho des del primer dia que m’ho vas dir i no me’n surto…demanaré ajut als meus estimats amics blocaires especialitzats i espero poder tenir-ho fet molt aviat…els teus desitjos són ordres per mi ;-)

5 Marc cortés { 08.13.09 at 21:11 }

Interessant l’anàlisi dels blogs corporatius, tot i que jo diferenciaria entre aquells que son els d’empresa (per exemple el blog de google) i els blogs de persones que treballen en aquesta empresa, ja que sovint tenen tons diferents.
Ara bé el que sempre resideix en el fons és la sensació de pèrdua de control que les empreses tenen quan s’obren a la xarxa. Segurament en el cas de “la Caixa” aquest deu ser un dels motius.
Per cert segurament és més interessant poder interactuar no amb els presidents sino amb càrrecs intermitjos que segurament tindran més temps i sensibilitat per la conversa, no?
Vaja tot sentint el programa me n’adono que apareixo per aqui. Gràcies.

Nota: per cert que podries canviar el teu blogroll i posar l’adreça del meu nou blog que ara és http://www.interactividad.org

6 albert garcia pujadas { 08.14.09 at 10:37 }

Gràcies Trina :-)

Més enllà de la importància de la marca o l´empresa que hi ha al darrera, que comporta una diferència sobretot de ressó mediàtic, penso que hi ha una qüestió d´actitud. No és el mateix que l´equip de comunicació de l´empresa “suggereixi” a un CEO escriure o tenir un blog, a que sigui iniciativa personal del propi CEO tenir-ne o escriure-hi.

Pot semblar un matís, però hi ha un diferència essencial. Crec que ho mirem como ho mirem, mai serà el mateix.

7 Trina Milan { 08.14.09 at 11:07 }

Totalment d’acord Albert, és això el que intentava dir responent a en Dídac i en Miquel; servirà molt més allò que estigui fet des de la veracitat i la iniciativa personal que des de la planificació pura i dura d’una campanya publicitaria…gràcies a tu Albert ;-)

8 Strategy is the key / we are social { 08.14.09 at 16:55 }

[...] radio in your hometown speaking about the international agency where you are spending a few weeks (The podcast is available here, but only in [...]

9 downloading + media » Media News S34 A09 { 08.19.09 at 17:31 }

[...] Un tema interesante surgió la semana pasada en la charla de Trina Milan en ComRadio sobre blogs corporativos: ¿publicidad de la empresa o medios de diálogo entre CEO-usuarios? Yo [...]

10 Trina Milan { 08.20.09 at 14:49 }

Marc,
esmenada l’adreça del teu blog..
Estic d’acord amb tu, els càrrecs intermitjos són també interessants, tot i que el vertigen d’interactuar amb “il capo” sempre afegiria un plus…i sí, diferenciem entre blogs d’empresa i blogs de persones de l’empresa, els objectius i també els retorns són diferents,…un plaer

11 La clave es la estrategia – Blog-o-corp { 08.27.09 at 9:34 }

[...] radio de tu ciudad mencione la agencia internacional con la que estás colaborando unas semanas  (El podcast está disponible aquí, pero sólo en [...]

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>