Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

Viralitat social

“La paraula de moda és crisi, la paraula permanent és pobresa”..aquesta frase és de Salvador Maneu, responsable de Càritas Girona, la va pronunciar en l’acte de presentació de la campanya “La crisi afecta a persones que viuen a prop teu“, campanya que té com a objectiu el de sensibilitzar la població vers la situació actual de crisi, que afecta cada cop més persones del nostre entorn, i demanar la implicació de tots a través de la col·laboració amb l’acció social que Càritas realitza. Aquesta campanya compta amb el suport i la col·laboració d’STIC.CAT que té com un dels seus objectius bàsics d’actuació el de retallar l’escletxa digital i cooperar amb les accions solidàries que possibilitin desenvolupament mitjançant les tecnologies de la informació i la comunicació.

És remarcable que una entitat com Càritas es plantegi una acció a la xarxa per a rendibilitzar les seves actuacions. Aquesta campanya és pionera en aquest sentit, trobareu Càritas Girona a Facebook, a Twitter i a la seva web, la qual cosa possibilita una actuació des de la localització territorial a l’actuació global. Aquesta és una decissió fonamental per ser presents en el món. La capacitat viral de les eines 2.0 ha de ser també generadora de cooperació i solidaritat, especialment en els moments que vivim. De fet és una estratègia que innova conceptes de cohesió social i de desenvolupament econòmic perquè acosta a les persones de forma directa. A voltes ens hem preguntat on van els diners que empreses o individus donem a accions solidàries, el món de les organitzacions no gubernamentals ha tingut capítols foscos, però justament una institució com Càritas, independement de la seva adscripció religiosa, és agosarada i aposta per la relació directa amb les persones. Amb les eines 2.0 seran capaços de rendir comptes directes de la utilització dels diners que es donin i també d’arribar a tot el món, dos objectius complementaris que innoven i afegeixen valor a la seva gran tasca.

A STIC.CAT ens interessa aquesta viralitat social, som “agitadors” socials que ens creiem l’acció positiva i facilitadora de les eines de la xarxa per a reduïr les desigualtats i la pobresa. Com diu en Salvador Maneu, no hem d’amagar el cap sota grans paraules, estem parlant de situacions greus de les persones que tenim a prop, de més del 20% dels habitants de Catalunya que viuen sota el llindar de la pobresa; amb dades a la ma, Catalunya no pot vendre la marca de la modernitat i oblidar-se d’un 20% de la seva gent.

Llibre: Creating a world without poverty de Muhammad Yunus

Pel·lícula: Agua de Deepa Mehta

Música: Cuando los ángeles lloran de Maná

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

4 Comentaris
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

1 Eduard { 07.16.09 at 10:20 }

Molt bon post Trina. Enhorabona! És la demostració que STIC.CAT va complint els seus objectius. Seguim!

2 Edu { 07.16.09 at 12:09 }

Ja li vaig dir a l’Eduard Batlle que compteu amb mi per fer difusió de la campanya.

Per cert que m’encanta la pel·lícula Agua que recomanes :)

Salut!

3 Trina Milan { 07.17.09 at 7:03 }

Eduard,
especialment els objectius que adrecem a reduïr l’escletxa digital i a donar un cop de ma als més desafavorits, columna vertebral del grup que forma Stic.cat…gràcies

4 Trina Milan { 07.17.09 at 7:04 }

Edu,
gràcies pel teu suport, ens necessiten a tots, ja ho saps..I a mí també m’agrada molt Agua, és especial..salut

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>