Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

Reputació digital

http://www.educared.org.ar/enfoco/recursos/internet_educared.jpg

Com si d’una pel·lícula de James Bond es tractés, portem uns dies de notícies més aviat fosques sobre els caps de l’espionatge espanyol, que han acabat en la dimissió del director del CNI; i ara sabem que el cap dels espies britànics, del famòs MI5, està a la corda fluixa perquè la seva dona ha penjat a facebook fotos i dades personals d’ell ( sembla que seria Mr. C en comptes de Mtrss. M, com la cap de James Bond). Tot plegat per una manca de consciència del que significa que si penges alguna cosa a Internet, millions de persones podem tenir-la, res és gratuït a la xarxa.

Sabem que un ordinador és una màquina i que la xarxa és una connèxió elèctrica que combina bits per a crear informació i transmetre-la, el problema no és la màquina, el problema és la utilització que de la xarxa se’n faci. I aquí és on perdem el control de nosaltres mateixos, ja no som els únics que podem gestionar la informació que els altres tenen de nosaltres, múltiples identitats poden conviure en una mateixa persona, és la disociació no volguda que possibilita internet. La multiplicitat de xarxes socials, el batibull d’informacions a Internet pot fer de nosaltres algú que ni nosaltres mateixos coneixem. Per això és fonamental que siguemconscients de que les nostres accions a la xarxa no són purament un divertimento, poden significar feina, coneixences, identificació positiva, i per tant el reputation tracking és obligat.

Podem ser molt curosos en la construcció de la nostra identitat digital, haurem de ser-ho, però també cal ser presents a la xarxa i interactuar com més millor perquè sense aquesta presència a la xarxa no serem, no trobarem feina, no podrem optar a avançar en les nostres empreses. Mantenir l’equilibri és el secret i mirar de no penjar aquelles fotos de la festa d’aniversari on tots van acabar ballant a sobre la taula ni les de la platja amb els nens, o demanar sempre permís a l’altre per posar informació a la xarxa de la qual no som propietaris. Ja sabem el que hem de fer i el que no, és com en la vida real, però una mica més ràpid.

Llibre: Visibilidad de  Neus Arqués i altres

Pel·lícula: Quantum of solace de Marc Forster

Música: Como un lobo de Miguel Bosé i Bimba Bosé

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

8 Comentaris
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

1 Neus { 07.06.09 at 7:40 }

Trina: estic amb tu que el fet mateix que prenguem consciència que tenim una identitat digital distribuïda (és a dir, que només gestionem en part, perque l’altra part la gestionen els altres) ja és un pas de gegant. Si en som conscients, podem veure’n les potencialitats (que en té moltes) i estar al cas quan venen maldades.
En nom de totes les coautores de “Visibilidad”, gràcies per referenciar.

2 Albert Medrán { 07.06.09 at 9:30 }

El que apuntes és més que necessari. Vital. I l’aproximació a aquests temes ha de ser la que fas tu, i no l’alarmant d’alguns mitjans de comunicació (com Telemadrid).

En tot cas, no deixo d’estar esmaperdut amb el tema dels serveis secrets britànics. El més fort de tot és que crec que la denuncia del que passava va venir d’un mitjà i no dels propis serveis secrets: ni ells eren conscients del que feia aquesta senyora a la xarxa…

3 Trina Milan { 07.06.09 at 21:59 }

Neus,
un plaer referenciar-vos, em va encantar el vostre llibre…salutacions cordials

4 Trina Milan { 07.06.09 at 22:02 }

Albert,
gràcies per la teva aportació, de fet el que fa Telemadrid és el mateix per a aquest tema, com per a la resta, no podem esperar altra filosofia que la que ja coneixem. I sobre els espies, semblaria que s’han quedat tots a darrera el teló d’acer, vols dir que saben de què parlem?…salut

5 Kim { 07.06.09 at 23:34 }

Quan gestionem la nostre reputació personal i professional ho fem de manera inconscient perquè ens trobem en un entorn reduït (familia, amics, companys) i controlat per nosaltres (gent de la nostre coinfiança). A Internet, l’entorn és extraordinariament gran i el control que podem fer és pràcticament nul, per aixó a l’hora de gestionar la nostre reputació digital ens cal ser conscients dels riscos que poden haver, però també de les possibles potencialitats que ens ofereix la xarxa, si més no per intentar aprofitar-les.

6 Trina Milan { 07.07.09 at 20:53 }

Kim,
exactament el que volia expressar amb el post, ho has resumit molt bé…Internet tot ho amplia i ho engrandeix, només cal controlar la informació que posem per un cantó i mirar de saber que posen els altres de nosaltres;-)
salut

7 Puigmalet { 07.08.09 at 12:07 }

Hola Trina i companyia:

Es fa saber que el proper diumenge dia dotze de juliol arRIBA el cinquantenari de la mort d’aquell qui es va preguntar “¿D’on venim, que no fos tornada? / Com una absurda enamorada, / la vida ens fa plorar el passat. / ¿On tornem, que no fos naixença? / Vivim de mort, i no ens és grat; / morim d’amor, i no s’hi pensa”. Queda notificat a efectes d’algun possible apunt commemoratiu.

8 Trina Milan { 07.08.09 at 12:18 }

Gràcies pel recordatori, serà motiu d’un post, per suposat…i ja ha estat motiu de twitter i facebook ;-)
salut

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>