Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

Google i la crisi

El record de la bombolla tecnològica dels 90 no ens pot amagar que en aquest moment a la Borsa les empreses amb liquiditat són en la seva majoria, empreses tecnològiques. Google és avui per avui l’empresa que podria posar el punt d’inflexió en la dinàmica borsària  perquè té una cotització al Nasdaq de 321 euros, quantitat inabastable per a la majoria de les altres cotitzadores.

Quin significat pot tenir això? Podem enumerar diverses variables. Les empreses que s’han posicionat en el negoci de la societat del coneixement són empreses que treballen amb intangibles; a més no tenen conexió amb l’origen de la crisi que és immobiliari, i es regeixen per a normes organitzatives internes molt innovadores. Potser si pensem en aquestes característiques podriem arribar a definir estratègies i nous procediments replicables a la resta d’empreses en situació deficitària.

Modelitzar empreses que s’enfronten a la crisi és el repte. De fet alguns es plantegen la comparativa Google versus les altres empreses amb prevenció, tot i que Microsoft o Intel ja van ser pioneres en els seu moment; la diferència està en que Google treballa amb un producte que és informació pura i dura, amb categories i models de cerca d’aquesta informació, no és exactament el mateix que un software o un hardware. Ara estem en el tercer nivell de les empreses tic, que ja no hauriem d’anomenar així, perquè ja no són tecnològiques són del coneixement, i aquesta és una diferència cabdal.

De com es treballa amb intangibles és el repte, perquè com ja s’ha dit en alguna ocasió, aquesta crisi té un component emocional, la depresió no és només econòmica, i això té a veure també amb com els que se n’en surten ho fan canviant procediments d’organització social i de negoci. Ha arribat l’era de l’emoció com a moneda de canvi.

Llibre: Tiempos líquidos de Zygmunt Bauman

Pel·lícula: El cónsul de Sodoma de Sigfrid Monleón

Música: Algo contigo d’Andres Calamaro

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

6 Comentaris
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

1 Jordi Rius Bonjorn { 03.20.09 at 19:49 }

Amb lo de “Ha arribat l’era de l’emoció com a moneda de canvi” m’has deixat …. es una frase mediàtica eh! :-)
Has de fer una entrada per desenvolupar aquesta idea. “Se siente”…no haver-la dit

2 Trina Milan { 03.20.09 at 20:36 }

Jordi,
moltes gràcies per aquest comentari..de fet fa temps que hi penso en aquest concepte..t’agafo la paraula i intentaré desenvolupar-lo..gràcies de nou

3 albert garcia pujadas { 03.20.09 at 23:08 }

Hola Trina,

Deia Rifkin que l’aventura capitalista que va començar amb la mercantilització de bens i la tinença de propietats, arriba al seu punt final amb la mercantilització del temps i l’experiència humana. Certament, l´emocionalitat que exposes és essencial en aquesta experiència…

D’altra banda, i estant d’acord amb els teus arguments, podríem dir que els que vivim dins la indústria dels intangibles, no acabem d’encaixar fàcilment en un sistema que té una mentalitat massa antiquada, i que p.e. ocasiona episodis força “divertits” com quan vas a un banc a demanar que et deixin diners… i parles d’intangibles

4 Trina Milan { 03.22.09 at 20:36 }

Albert,

m’imagino el que deu ser explicar-li a un banquer que el teu model de negoci és el de fer cápsule de Cálico ;-) ..no saben el que es perden…salut amic

5 Artur { 03.26.09 at 16:00 }

Crec que Google ha enfocat el seu negoci de forma creativa i donant resposta a demandes dels internautes. Els seus productes compleixen els criteris d’efectivitat, senzillesa i profunditat, fugint del pur esteticisme, defecte que internet sanciona amb menys visites, o de la buidor d’altres competidors. Ara per ara tant Google, innovador, com Yahoo, més clàssic, són exemples d’empreses tecnològiques que aposten per un futur de tots.

6 Trina Milan { 03.29.09 at 10:50 }

Artur,
exacte, aquesta és la idea, un futur de tots i per a tots, tecnològic i del coneixement..salut amic

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>