Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

La Marca Barcelona

Des que les Olimpíades van obrir Barcelona al mar i van reordenar l’espai de la ciutat, la marca “Barcelona” s’ha posicionat al món, és la tercera ciutat, després de Paris i Londres, en imatge de marca europea.

No hauríem de despreciar aquest fet perquè produeix riquesa i inversió en produccions i serveis que poden i de fet, seran, focus de desenvolupament per a Barcelona i Catalunya. Que Woody Allen, Peter Greenaway o Alejandro González Iñárritu hagin tingut a la capital catalana com a escenari de les seves pel·lícules genera una promoció i un augment de les visites i  d’events de gran impacte econòmic per a la ciutat.

Pero és que també està passant que Barcelona és l’escenari de videojocs pensats per a un món global com Wheelman amb l’actor Vin Diesel com a protagonista, o la creació del proper còmic de Batman que té lloc a Barcelona i no a Gotham, i que es presentarà en el proper Saló del Còmic de Barcelona.

Hem de saber que Barcelona és en aquests moments clúster d’empreses de disseny de videojocs, plató de gravació d’anuncis publicitaris i de pel·lícules, i per tant, creadora de cultura ciutadana del segle XXI que genera tendències. Fa poc vaig assistir a una trobada de cavaandtwitts&coolhunters amb una assistència esclatant. Tot plegat una línea estratègica de models de negoci que s’adiuen amb nous conceptes de riquesa, la tecnologia i l’àudiovisual amb la creació i la cultura, valors afegits que fan de Barcelona, de Catalunya, un espai emergent. En la situació de canvi de sistema econòmic que vivim, no podem pensar en els models de producció del segle XIX, en la indústria clàssica; hem de pensar en els models de producció del segle XXI: videojocs, còmic, cinema, anuncis, creació cultural en un entorn particular. Cal que tots, la societat civil, els emprenedors, i els Governs siguin conscients d’aquest fet. No hauria de passar, com així ha estat, que el Govern o l’Ajuntament de Barcelona coneguessin el còmic d’en Batman a Barcelona pels diaris.

Llibre: La sombra del viento de Carlos Ruiz Zafón

Pel·lícula: Vicky Cristina Barcelona de Woody Allen

Música: Las rumba de Barcelona de Manu Chao

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

4 Comentaris
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

1 Ferran { 03.06.09 at 23:32 }

Malgrat estar d’acord amb aquesta visió del cosmopolitisme i la seva “utilitat” per moltes raons, quan llegeixo uns arguments com els que tu dones no puc evitar pensar que, de tot plegat, se n’aprofiten especialment uns quants, els que remenen les cireres. Sé que tens raó, Trina, que el fet d’aparèixer en el mapa del món és important per molts motius, i que moltes persones, indirectament, en treuen un rendiment; tot i això… no puc evitar sentir-me llunyà d’un concepte com “marca Barcelona”. És un sí… però no, perquè més enllà d’aquest concepte, repeteixo que real, hi ha un món que no es coneix, que fins i tot s’intenta amagar, i que és igual d’autèntic.

2 Trina Milan { 03.07.09 at 10:22 }

Ferran,
estic d’acord amb tu en part…se que no tots elsque viuen a Barcelona en reben els beneficis d’això que en diem “Marca Barcelona” pero tambétinc el convenciment de que sense una sortida com aquesta als problemes laborals i econòmics que tenim, no tindrem cap possibilitat. Fabricar cotxes ja no és la prioritat, fer anuncis publicitaris o pel·lícules sí que ho és….salut amic

3 Kim { 03.08.09 at 20:22 }

Els que vivim a Barcelona sabem que la ciutat no és tan idil.lica com es ven, però hi ha alguna ciutat en el mon a la que això no li passi ?

La imatge que des de l’exterior es té de Barcelona és molt bona, m’atreviria a dir que és excel.lent, i tots els que vivim i treballem a Barcelona o per Barcelona hem de posar el nostr granet de sorra perquè la “marca Barcelona” millori cada dia, perquè tots en sortirem beneficiats … encara que alguns més que d’altres.

Salut i força

4 Trina Milan { 03.08.09 at 22:20 }

Kim,
A vegades és més difícil ser conscients del que tenim davant del nas que del que està lluny. El valor afegit de Barcelona com a marca és mundial i aquí ens costa pensar-ho així…fem que sigui rendible, és el moment.
salut amic

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>