Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

L’Informe PISA en l’era digital

L’Informe PISA és un dels observatoris més importants sobre el rendiment dels sistemes educatius mundials. Els resultats d’aquest informe determinen moltes vegades polítiques educatives i per això s’ha criticat tambe le seva adequació a cada país o a cada moment històric. El que està clar és que la mesura de resultats en educació és clau per a prendre decissions sobre l’actuació organitzativa i pedagògica dels estats. El problema és definir els indicadors i les proves que s’han de passar als alumnes fent que aquestes siguin equilibrades i estiguin relacionades amb l’entorn i les característiques de cada alumne.

Una de les crítiques especialment significatives que se li han fet a l’OCDE (organisme encarregat de realitzar l’informe) és que molts dels ítems investigats no s’adiuen amb el que realment està fent l’estudiant, en aquest sentit , les modificacions d’allò que és bàsic que un estudiant aprengui no sempre coincideixen arreu ni tampoc en com i amb quins mitjans. Per això la inclusió de la mesura de les capacitats dels alumnes de moure’s en l’era digital és una decissió fonamental que l’organisme internacional no podia trigar a prendre.

Enguany l’Informe PISA inclourà una prova pilot per a un grup d’estudiants on es mesuraran no només la capacitat lectora davant una pantalla d’ordinador sinó les capacitats cognitives que es desenvolupen en entorns tecnològics, que són diferents del que passa en una aula ordinària i davant de llibres de text tradicionals. Aquesta diferència és significativa, no podem mesurar ni ensenyar en l’era digital amb els mateixos continguts i procediments que en l’era industrial. És molt diferent trobar informació a Google o a la Wikipedia que trobar-la a una enciclopèdia tradicional i aquest és un procediment que afegeix contingut i que és bàsic per als nostres alumnes avui. L’escola també avança a ritme de bit.

Llibre: La gestión del conocimiento en los sistemas educativos de Francesc Pedró

Pel·lícula: The reader de Stephen Daldry

Música: Cada dos minutos de Despistaos

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

4 Comentaris
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

1 Marga Flores { 02.09.09 at 11:19 }

Hola Trina.
Hem sembla perfecte que l’informe Pisa inclogui la valoració de capacitats cognitives que es desenvolupen en entorns tecnològics. Llàstima que encara sigui només una prova pilot, però si més no, ja ho posen en marxa.
Potser serà la manera de que els educadors “reticents”, que encara n’hi ha, s’adonin que, o pugen al tren de les tecnologies o no poden ser ni models ni educadors dels alumnes que hi ha avui a les escoles, IES,…
Fins aviat.

2 Edu { 02.09.09 at 11:52 }

Em sembla molt interessant aquesta prova pilot.

Però això de que l’escola avança a ritme de bit no ho tinc tan clar. Hauria de fer-ho, d’això no en tinc cap dubte.

El problema és que les noves tecnologies entren a l’escola només com un mitjà, però es segueix ensenyant de la mateixa manera, quan el que haurien de fer es canviar la manera d’ensenyar, permetent organitzar l’escola al voltant de l’aprenentatge.

Vaig assistir al primer Simposi d’Innovació Educativa fa uns dies, i per sort vaig veure que idees no en falten pas. Cal posar-les en marxa.

Salut!

3 Trina Milan { 02.09.09 at 16:49 }

Marga,
un gran plaer veure un missatge teu…i estem d’acord, esl reticents vindran…una abraçada

4 Trina Milan { 02.09.09 at 16:50 }

Edu,
jo em crec que a l’escola passen coses, i que els que podem fem que passin…necessitem totes les mans…salut amic

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>