Blog pensat per comunicar idees, opinió, propostes i raons per intercanviar amb tot el món
Actualitza per a canviar l′imatge ;)

Crisi i habitatge

Tots parlem de crisi i diem la nostra, però els problemes reals de la crisi són de l’estil d’aquest que us comentaré: Una persona amb un sou no gaire alt que paga la seva hipoteca amb l’ajut de l’administració pública, 200 euros que li permeten arribar a final de mes, es queda sense aquest suport perquè la carta que li notifica la necessitat de revalidar la seva situació davant l’administració no li arriba a casa. Aquesta persona reclama quan li comuniquen que ha perdut l’ajut, dient que no ha rebut la carta però que segueix en la mateixa circumstància econòmica i que necessita dels 200 euros per sobreviure i no perdre el pis. Negativa de l’administració a sentir res perquè està fora de termini, al·legacions diverses i espera de resposta mentre l’entitat de crèdit li va mantenint els números vermells, però advertint que no poden fer res si l’administració pública no soluciona el problema.

Aquest cas no és únic, estic segura que n’hi ha mil. Això ja no és un cas de crisi econòmica, és un cas de crisi del sistema, de no adaptació a les noves formes de relació i de feina que permeten les tecnologies de la informació i la comunicació. La pregunta és clara, ens perdem en el món d’Internet mentre encara hi ha administracions que comuniquen coses tan importants com la renovació d’un ajut mitjançant un paper? Si ho analitzem, els costos que tot plegat està generant són exhorbitants per al que podria ser un simple comunicat telefònic afegit al de paper, si calgués. Sabem que una telefonada o un sms poden ser registrats com a prova documental, per què doncs es revel·la tan difícil que l’adminstració pública es posi les piles en aquestes situacions tan greus per una fallada del procediment de tramesa documental?

Mentre la crisi s’emporta per davant l’estat del benestar, hauriem de ser capaços de millorar el servei públic, perquè només amb això ja fariem que aquesta no fos la darrera parada de molts. Obama ja ha dit que la inversió en infrastructures públiques serà el motor de la superació de la crisi que utilitzarà el seu govern, o com diria Keynes: l’acció dels governs en l’activació de l’economia. Alguna cosa més que posar diners han de fer els governs, han de millorar l’eficàcia en la gestió i acostar-se al ciutadà, potser rendirien més les grans inversions.

Llibre: Teoria general de l’ocupació, l’interès i el diner de John Maynard Keynes

Pel·lícula: Il Divo de Paolo Sorrentino

Música: If only i could win your love d’Emmylou Harris

Comparteix:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Meneame
  • TwitThis

14 Comentaris
» Subscriu-te al RSS dels comentaris

1 Ferran { 12.10.08 at 11:06 }

La situació que comentes és un cas Kafka, vaja, d’aquells que costen de creure. Que l’administració utilitzi el paper, a aquestes alçades, segurament ja té delicte. Però més enllà d’aquest fet, hi ha una cosa que es diu “certificat”, que requereix la firma del destinatari per assegurar que el missatge arriba a destinació. Em nego a creure que a l’administració no hi havia ningú que n’hagués sentit a parlar, abans d’enviar (o no) la fatídica carta.

Aquest post és broma, oi, Trina?

Salut.

2 Trina Milan { 12.10.08 at 14:20 }

Ferran,
ja m’agradaria que fos broma però no ho és, i això és el més greu. Cal un procediment de repensar l’acció política i de servei públic tenint en compte els mitjans tecnològics que podem fer servir, si no, ens estem equivocant molt….salut amic

3 Jordi { 12.11.08 at 0:46 }

:)

Toda crisis es una oportunidad para poner los relojes en hora…:)

Uno de los regalos que te prometí, viene de Gandia:

http://portal.uned.es/portal/page?_pageid=93,703948&_dad=portal&_schema=PORTAL
Emmanuel Lizcano Fernandez

Esta casado con una amiga y es alguien muy especial, tiene un libro que merece la pena leerlo ” Las metáforas que nos piensan “. Por supuesto, en Creative Commons:

http://www.bajo-cero.org/ediciones/pdf/lizcano_web.pdf
lizcano_web.pdf (application/pdf Objeto)

4 Miquel { 12.11.08 at 7:36 }

No t’explicaré res de nou si et dic que problemes reals com el que expliques a dalt no són cap excepció sinó la norma de funcionament de les administracions públiques d’aquest país. Però contràriament al que dius, jo crec que el problema de fons no és la manca d’utilització de les TIC per part de l’administració sinó la mentalitat “antiga” del funcionari que hi ha al darrera, sigui al darrera d’un ofici amb suport paper, segell i certificat o sigui al darrera del missatge SMS o de l’email. Crec ser realista si dic que, amb totes les lloables excepcions que hi vulguem posar, el que primer s’hauria de canviar és la mentalitat del funcionari que, massa sovint, sembla que la seva feina sigui la de posar traves als administrats en comptes d’ajudar-lo a solucionar els seus problemes. Summarizing que diuen els anglesos, més internet i més TIC sí. Però abans de tot, és necessita més mentalitat de servei al ciutadà per part del funcionari.

5 Trina Milan { 12.11.08 at 11:29 }

Jordi,
gràcies, genial el regal i prometo llegir-me el llibre…i sí, sempre les crisis són una oportunitat, i aquesta també ho serà…
salut amic

6 Trina Milan { 12.11.08 at 11:41 }

Miquel,
tens tota la raó…cal també un canvi de mentalitat, i així poder millorar el servei al ciutadà, els temps estan canviant com deia la cançó
salut amic

7 saltenc { 12.11.08 at 13:33 }

La personalitat del funcionari s’imposa a la de l’innovador, Trina, això és Espanya.
Una abraçada!

8 Jordi { 12.13.08 at 19:37 }

:)

Todos sabemos o deberiamos saber ya a estas alturas que este sistema tal y como lo conocemos toca a su fin. No es el apocalipsis, pero las tensiones sociales serán inevitables.

En estas primeras fases de una incipiente crisis vemos la incapacidad política, falta de reflejos y las soluciones hasta ahora tomadas están endeudando a las próximas dos generaciones. Trina, señalas problemas de financiación y de gestión, pero aun más grave es el colapso absoluto de la Ley De Depenmdencia que de facto no se aplica, al menmos en Catalunya.

No hay dinero amigos y el boquete es de tal magnitud que podemos ganar tiempo, pero los ajustes tanto en el sector público como privado van a ser traumáticos. El boquete a nivel Mundial puede estar alrededor de los 400 Billones ( Europeos ) de $. Seguridad Social, Sistema de Pensión, modelo Bancario, Modelo Empresarial, acceso al conocimiento y relaciones sociales y políticas se van a ver modificadas.

Lo dicho podemos ganar 6, 12 o 18 meses a bese de tirar de dueda mientras alguien la compre, pero esto se acabó.

9 Artur { 12.14.08 at 10:10 }

L’Administració aplica noves tecnologies sempre i quan “ella” en surti guanyant. És el cas de l’Agència Tributària, que permet la totalitat de les relacions mitjançant internet, i això inclou declaracions, pagaments, recursos, etc.). Val a dir que el sistema fa tot el que pot per a deglutir tot el necessari per a la seva subsistència. Per a la resta d’activitats el ciutadà és vist, més aviat, com un súbdit, i en aquest cas cal aplicar-li l’enfarragosa metodologia de la “seguretat jurídica”, obligant-lo a navegar en mig de papers, paperots, certificats i declaracions que cal aportar en format gairebé medieval. Si per una banda viatgem gairebé al futur quan cerquem les nostres declaracions fiscals per internet sense parlar amb cap funcionari, tornem a la Venècia shakeasperiana quan volem justícia o demanem que ens atenguin.

10 Trina Milan { 12.14.08 at 21:10 }

Marià,
malhauradament això és el que hi ha i és molt difícil moure estratègies antigues, i més en temps moguts..però alguns estem en això..salut i música amic

11 Trina Milan { 12.14.08 at 21:12 }

Jordi,
creo que el panorame és muy parecido al que tu describes, y que tenemos un futuro complicado, de todas maneras también creo que tenemos que hacer de la necesidad virtud, y que de esta salimos reforzados, nono s queda más remedio..no crees?
salud amigo

12 Trina Milan { 12.14.08 at 21:16 }

Artur,
no se si és tant una qüestió de necessitat com de casualitat…alguns intents en d’altres contextos igualment necessaris, no ha reixit. Penso més aviat en quines persones per a quins serveis i no puc estar-me de pensar que estem abocats a la dependència…és dur, i no crec que poguem esmenar facilment, per això crec que cal dir i denunciar tot el que no estigui posat al dia, per a fer-ho visible i facilitar la millora, és la nostra obligació, no creus?..salut amic

13 elveidedalt { 12.15.08 at 1:18 }

Doncs a veure quan modernitzem aquesta Administració! Més ben dit… els que la dirigeixen!

14 Trina Milan { 12.15.08 at 8:16 }

Veí,
tu i jo sabem que no és fàcil però que estem intentat-ho…salut amic

Deixa un Comentari

XHTML: Si vols, pots utilitzar aquestes etiquetes XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>